Zamieszczone przez Agamek12
O2 sprężarka klimatyzacji
Zwiń
X
-
O2 sprężarka klimatyzacji
Witam. Może większość odpowiedzi na ten temat jest już na tym forum, ale są one tak niejednoznaczne dla mnie, że chciałbym dopytać:
1. Niektórzy piszą, że jeżdżą 100% na klimie, szczególnie ci z climatronicami. Czy warto ją włączać, gdy jest w miarę chłodno, nie duszno i szyby nie parują? Z tego co czytam domniemuję, że inaczej działa klimatyzacja w climatronicach, a inaczej w manualnych (jak ja w turze). Przy automatyce sprężarka chodzi z przerwami, natomiast w maualach non stop, do czasu wyłączenia przyciskiem AC (nie wnikając w to, czy w zależności od konstrukcji pracuje ona cały czas mimo wyłączenia).
2. Jak wygląda średnia trwałość samej sprężarki, gdybyśmy używali ją non stop?
3. Czy w praktyce ilość czynnika chłodzącego zmniejsza się szybciej, gdy klimę używamy, czy też nie ma takiej zależności?
4. Czy w praktyce osoby z klimami automatycznymi "osuszają" układ przed zakończeniem jazdy, jak się ogólnie zaleca, czy stosują zasadę "nie po to mam climatronic, bym się bawił w te klocki? Czy konstrukcja układu jest na tyle inne od "manuala", że nie trzeba tego robić?
-
-
obrus, nie ma reguły jesłi dba sie o serwis klimy uzupełnianie czynnika i razem z nim wymiana oleju to powinna słuzyc długo moja w o1 padła po 200 tys km ale słyszałem tez o przypadku że padła po 2kkm
pkt 1. najlepiej ustawić sobie temp i nie przejmowac sie mieć całyczas on klime
pkt2. różnie jak pisałem u mnie 200 tys i padła
pkt3. czynnik zużywa sie i raz ale z róznych powodów nie tylko od działającej klimy jak jeździsz na klimie wcześniej wychwycisz ubytki w postaci słabszej wydajności klimy
pkt.4 co masz na mysłi jeśli chodzi o osuszanie układu klima ma wyprowadzenie na zewnątrz i gdzie skroplona para na wyminniku jest usuwana. Stąd kałuże na drodze pod autem z klimą w parny dzień i nie tylko
[ Dodano: Sro 13 Cze, 12 13:04 ]
P.S. klima nie załączy sprężarki poniżej 5 stopni Celsjusza
Komentarz
-
-
AD.3 - moim zdaniem to bez znaczenia. Czynnik w zamkniętym układzie może z niego "wybyć" jedynie przez nieszczelności. A czy układ pracuje, czy nie - jeśli są nieszczelności to wybędzie.
Ja zadałbym inne pytanie - jeśli w starszych układach z klimą była ona dołączana za pomocą sprzęgła elektromagnetycznego normalnym był mechanizm obronny układu w przypadku rozszczelnienia który polegał na tym, że czujnik niskiego ciśnienia czynnika jeśli zadziałał nie pozwalał na załączenie tegoż sprzęgła. Proste i utrudniające uwalenie sprężarki.
A co się dzieje w przypadku gdy sprężarka chodzi non-stop, a sprawność układu jest regulowana jedynie przez przepływ czynnika? Czy jest jakiś mechanizm zabezpieczający sprężarkę przed pracą "na sucho"?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djczaspkt.4 co masz na mysłi jeśli chodzi o osuszanie układu klima ma wyprowadzenie na zewnątrz i gdzie skroplona para na wyminniku jest usuwana. Stąd kałuże na drodze pod autem z klimą w parny dzień i nie tylko
A tak wogóle zadam pytatnie kolejne, czy komuś zdarzyło się jakieś odbarwienie tapicerki, skóry, deski od ozonowania?
Komentarz
-
-
Ja jak odbieralem samochód ( mam klimę manulaną ) to Danielcio powiedział mi ( pokazując to manualnie ), że jak przy włączonej wentylacji przesunę pokrętło na szybę to wtedy włącza się klima ale uwaga nie normalnie tylko jakoś "lżej" tzn. osusza czy delikatnie chłodzi. Według Danielcia takie "włączenie" klimy pokrętłem na szybę jest inne niż z ręki przyciskiem AC. Czy ktoś wie o co chodzi? Ja przy jednym i drugim sposobie mam identyczne zużycie paliwa na luzie czyli wygląda to tak jakby klima pracowała identycznie wydajnie w obu przypadkach.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Darekgdaobrus Jak wyżej koledzy radzą , włączaj na auto się nie przejmuj, po to nad tym myśleli technicy aby było łatwiej i chłodniej .Bez obaw , żywotność to co innego jak z każdym podzespołem jednemu wytrzyma 200kkm innemu 20kkm po prostu życie .
Komentarz
-
-
obrus, na pokrętle od temp masz podane temp i jak jest na nich to climatic utzymuje zadaną temp climatronic różni sie tym że ma kilka dodatkowych czujników i wyświetlacz lcd oraz automatyczne zmiane nawiewów to a tak sie niczym nie różni więc można jeździć na klimie cały rok. co do ozonowania nie powinno byc żadnych odbarwień ale nie wiem jak jest w nowszych w pancer o1 nie miałem problemu z tym
Komentarz
-
-
obrus,
od kliku lat zajmuję sie klimą.
1.osobiście włączam econ jak tylko jest taka możliwość.
2. różnie , ostatnio pasat z padnięta sprężarka - 155tyś.
3. podczas włączonej klimy "szybciej" ubywa. niema układów idealnie szczelnych , wiele zależy od danego egzemplarza auta.
4. prawie zawsze stosuję osuszanie.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
ja mam climatronic i chłodzenia unikam jak ognia :!:
ogólnie często mam całkiem wyłączony, w końcu po to dorabiałem "off"
jeśli klima działa to na trasie jak gorąco, i po mieście jak bardzo gorąco
przed wyłączeniem zawsze osuszam, dodatkowo nie ma gwałtownej zmiany temp która nie jest dla zdrowia najlepsza
a czasie deszczu też raczej bez klimy, chyba że już nie wyrabia no to wtedy :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Ja klimę dokładałem samodzielnie jakiś miesiąc - dwa temu i od tego czasu przycisku Off używałem tylko w Olsztynie podczas wyścigów. Klima przecież jest po to, żeby działać Zwłaszcza climatronic...Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm, Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6
Komentarz
-
-
ad.1 W Skodach sprężarka pracuje non stop jeśli AC jest włączony, tak jest również w climatronicu. Warto wyłączać sprężarkę, gdy nie jest potrzebna (nie jest gorąco, nie ma wilgoci) - oszczędzamy paliwo, w mieście nawet litr/100 km. Jak dla mnie to całkiem sporo. I jeszcze jedna rzecz - w czasie pracy układu, na parowniku kondensuje para wodna, po wyłączeniu silnika ta wilgoć na nim pozostaje tworząc dogodne środowisko do rozwoju pleśni. Gdy działa nawiew bez pracy układu chłodzącego, parownik ma możliwość dobrze wyschnąć.
ad.2 ja już jedną wymieniłem na gwarancji przy przebiegu dwadzieścia kilka tys. km, bo wyła. Inna rzecz, że problem pojawił się po przeglądzie w ASO i wymianie czynnika chłodzącego. Podejrzewam, że do uszkodzenia doszło z winy wadliwie działającego urządzenia serwisowego.
ad. 3 nie wiem, ale układ tylko teoretycznie jest hermetyczny, w praktyce nie jest szczelny w 100%, więc tak na logikę, więcej gazu ubędzie z niego przez nieszczelności, gdy w układzie jest ciśnienie, a więc w czasie pracy.
ad 4 - na pewno warto, chociaż od czasu do czasu, patrz też punkt 1.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez obrus1. Niektórzy piszą, że jeżdżą 100% na klimie, szczególnie ci z climatronicami. Czy warto ją włączać, gdy jest w miarę chłodno, nie duszno i szyby nie parują? Z tego co czytam domniemuję, że inaczej działa klimatyzacja w climatronicach, a inaczej w manualnych (jak ja w turze). Przy automatyce sprężarka chodzi z przerwami, natomiast w maualach non stop, do czasu wyłączenia przyciskiem AC (nie wnikając w to, czy w zależności od konstrukcji pracuje ona cały czas mimo wyłączenia).
Zamieszczone przez obrus2. Jak wygląda średnia trwałość samej sprężarki, gdybyśmy używali ją non stop?
Zamieszczone przez obrus3. Czy w praktyce ilość czynnika chłodzącego zmniejsza się szybciej, gdy klimę używamy, czy też nie ma takiej zależności?
Zamieszczone przez obrus4. Czy w praktyce osoby z klimami automatycznymi "osuszają" układ przed zakończeniem jazdy, jak się ogólnie zaleca, czy stosują zasadę "nie po to mam climatronic, bym się bawił w te klocki? Czy konstrukcja układu jest na tyle inne od "manuala", że nie trzeba tego robić?
Zamieszczone przez obrusA tak wogóle zadam pytatnie kolejne, czy komuś zdarzyło się jakieś odbarwienie tapicerki, skóry, deski od ozonowania?O rany - jedna siódma życia to poniedziałek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez natashChodzi mi czy np 150 gr w układzie o maksymalnej pojemności 525 gr to jeszcze bezpieczna ilość?
dlatego drodzy koledzy /co niektórzy/ niema co cudować i wymyślać swoich popieprzonych teorii tylko raz na jakiś czas poświęcić te 120zł i zrobić sobie serwis klimy :szeroki_usmiech .
[ Dodano: Czw 14 Cze, 12 09:34 ]
w mojej O1 po 5 latach ubyło 380gr ,a po 6 latach u kolegi Tomek również w O1 ubyło 100gr. to taki przykładzik.O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Obecnie mam taką sytuację:
- chłodnica klimatyzacji jest nieszczelna, sprawdziłem to dziś czynnikiem UV.
Co chce zrobić:
- w poniedziałek rano podjechać opróżnić układ do znajomego
- potem do warsztatu ok. 12 km gdzie mi wsadzą chłodnicę (500 zł robota i dobrej jakości zamiennik)
- i z powrotem wrócić ok. 12 km nabić klimę
Czy jazda bez czynnika ma jakiś negatywny wpływ na układ, oczywiście nie będę włączał Auto ani Econ.
Znalazłem jeszcze w Etce takie numery, czy warto to montować, bo widzę, że pierwotnie nie miałem tego zamocowanego.
- 1k0 820 746 kratka osłona chłodnicy
Komentarz
-
-
Czy jazda bez czynnika ma jakiś negatywny wpływ na układ
[ Dodano: Czw 14 Cze, 12 12:23 ]
nie wyciągałem jeszcze chłodnicy z O2 ale jak teraz spojrzałem może to być dość łatwe lub bardziej skomplikowane. jeżeli pierwszy wariant to troszkę przepłacasz...
ale teraz chłopak obejrzał dokładnie i chyba jest przerąbane.. , wtedy cena jest dość atrakcyjna.
[ Dodano: Czw 14 Cze, 12 12:24 ]
robertcool robiłeś to kiedyś :?:
tą chłodnicę znaczy... :szeroki_usmiechO2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
GVI 1.4TSI
LANCIA YPSILON 1.2 MPI
tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI
Komentarz
-
-
Dałem 520 złotych, robota plus części, chłodnica jakiejś polskiej firmy, na pewno nie chińczyk. Gość pracował parę lat w ASO i powiedział, żebym nie jeździł, bez czynnika bo zarżnę sprężarkę, podobno chodzi cały czas... Jutro z rana jadę nabić.
Kod:Napędy sprężarki w Octaviach 1 i 2 są różne, w O1 na kole pasowym jest elektro-sprzegło i włączając z kabiny klimę podajemy napięcie na nie, natomiast w O2 ( mojej) sprężarka pracuje cały czas - na małym obiegu. Gdy się załączy z panelu klimę, zasilanie dostaje zawór w sprężarce otwierający duży obieg. Przy sprawnym układzie mamy chłodne powietrze w kabinie
Komentarz
-
-
A ja mam pytanie jak to jest ze spalaniem? Czy jeśli w O1 włączę klimę to moc jest jakoś regulowana w zależności od temperatury i przy dużej temp. sprężarka mocniej obciąża silnik? Wczoraj było piekielnie gorąco ponad 34C i spalanie miałem masakryczne bo po 10 km miałem średnią prawie 8l/100 w mieście, ale może to też być spowodowane programem.
Druga sprawa to po podniesieniu maski strasznie mi latał napinacz paska, który na dodatek bardzo mocno się zagrzał. Po wyłączeniu klimy troszkę się uspokoił.
I trzecia sprawa to po włączeniu klimy przez chwilę mi obroty falowały leciutko.
Generalnie klima chłodzi, ale wydaje mi się, ze troszkę mniej wydajnie niż rok tomu. Mam zamiar podjechać do jakiegoś serwisu ale jak zawsze chce się wcześniej dowiedzieć paru rzeczy, żeby mi nie wymienili niepotrzebnie połowy samochodu :P
Komentarz
-
Komentarz