O2 sprężarka klimatyzacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maccoach
    Classic
    • 2012
    • 6

    O2 sprężarka klimatyzacji

    Zamieszczone przez Agamek12
    Zamieszczone przez szkoda
    Zamieszczone przez alxxx
    szkoda, taki wątek by miał sens z jakby zrobić cały dział polecam/odradzam z podziałem na województwa
    ale jaki wątek?
    ja pytam, dlaczego nie ma negatywnych opinii w wątkach już istniejących
    Eee tam nie ma... Sam co chwila jedziesz po DGW :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
  • obrus
    Elegance
    • 2011
    • 783
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    O2 sprężarka klimatyzacji

    Witam. Może większość odpowiedzi na ten temat jest już na tym forum, ale są one tak niejednoznaczne dla mnie, że chciałbym dopytać:
    1. Niektórzy piszą, że jeżdżą 100% na klimie, szczególnie ci z climatronicami. Czy warto ją włączać, gdy jest w miarę chłodno, nie duszno i szyby nie parują? Z tego co czytam domniemuję, że inaczej działa klimatyzacja w climatronicach, a inaczej w manualnych (jak ja w turze). Przy automatyce sprężarka chodzi z przerwami, natomiast w maualach non stop, do czasu wyłączenia przyciskiem AC (nie wnikając w to, czy w zależności od konstrukcji pracuje ona cały czas mimo wyłączenia).
    2. Jak wygląda średnia trwałość samej sprężarki, gdybyśmy używali ją non stop?
    3. Czy w praktyce ilość czynnika chłodzącego zmniejsza się szybciej, gdy klimę używamy, czy też nie ma takiej zależności?
    4. Czy w praktyce osoby z klimami automatycznymi "osuszają" układ przed zakończeniem jazdy, jak się ogólnie zaleca, czy stosują zasadę "nie po to mam climatronic, bym się bawił w te klocki? Czy konstrukcja układu jest na tyle inne od "manuala", że nie trzeba tego robić?

    Komentarz

    • djczas
      RS
      • 2005
      • 9612

      #3
      obrus, nie ma reguły jesłi dba sie o serwis klimy uzupełnianie czynnika i razem z nim wymiana oleju to powinna słuzyc długo moja w o1 padła po 200 tys km ale słyszałem tez o przypadku że padła po 2kkm
      pkt 1. najlepiej ustawić sobie temp i nie przejmowac sie mieć całyczas on klime
      pkt2. różnie jak pisałem u mnie 200 tys i padła
      pkt3. czynnik zużywa sie i raz ale z róznych powodów nie tylko od działającej klimy jak jeździsz na klimie wcześniej wychwycisz ubytki w postaci słabszej wydajności klimy
      pkt.4 co masz na mysłi jeśli chodzi o osuszanie układu klima ma wyprowadzenie na zewnątrz i gdzie skroplona para na wyminniku jest usuwana. Stąd kałuże na drodze pod autem z klimą w parny dzień i nie tylko

      [ Dodano: Sro 13 Cze, 12 13:04 ]
      P.S. klima nie załączy sprężarki poniżej 5 stopni Celsjusza

      Komentarz

      • mrrudzin
        Rider
        • 2009
        • 403

        #4
        AD.3 - moim zdaniem to bez znaczenia. Czynnik w zamkniętym układzie może z niego "wybyć" jedynie przez nieszczelności. A czy układ pracuje, czy nie - jeśli są nieszczelności to wybędzie.

        Ja zadałbym inne pytanie - jeśli w starszych układach z klimą była ona dołączana za pomocą sprzęgła elektromagnetycznego normalnym był mechanizm obronny układu w przypadku rozszczelnienia który polegał na tym, że czujnik niskiego ciśnienia czynnika jeśli zadziałał nie pozwalał na załączenie tegoż sprzęgła. Proste i utrudniające uwalenie sprężarki.
        A co się dzieje w przypadku gdy sprężarka chodzi non-stop, a sprawność układu jest regulowana jedynie przez przepływ czynnika? Czy jest jakiś mechanizm zabezpieczający sprężarkę przed pracą "na sucho"?

        Komentarz

        • djczas
          RS
          • 2005
          • 9612

          #5
          mrrudzin, sprężarki dalej maja zabezpieczenia przed chodzeniem na sucho i sprzęgiełko elektromagnetyczne

          Komentarz

          • obrus
            Elegance
            • 2011
            • 783
            • Octavia II (1Z3)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez djczas
            pkt.4 co masz na mysłi jeśli chodzi o osuszanie układu klima ma wyprowadzenie na zewnątrz i gdzie skroplona para na wyminniku jest usuwana. Stąd kałuże na drodze pod autem z klimą w parny dzień i nie tylko
            Właśnie w O2 niekoniecznie ta wilgoć jest usuwana i lubi sobie posiedzić, dlatego niektórzy zalecają puszczenie samego nawiewu przez kilka minut przed końcem jazdy.

            A tak wogóle zadam pytatnie kolejne, czy komuś zdarzyło się jakieś odbarwienie tapicerki, skóry, deski od ozonowania?

            Komentarz

            • Ceed1
              Rider
              • 2012
              • 461

              #7
              Ja jak odbieralem samochód ( mam klimę manulaną ) to Danielcio powiedział mi ( pokazując to manualnie ), że jak przy włączonej wentylacji przesunę pokrętło na szybę to wtedy włącza się klima ale uwaga nie normalnie tylko jakoś "lżej" tzn. osusza czy delikatnie chłodzi. Według Danielcia takie "włączenie" klimy pokrętłem na szybę jest inne niż z ręki przyciskiem AC. Czy ktoś wie o co chodzi? Ja przy jednym i drugim sposobie mam identyczne zużycie paliwa na luzie czyli wygląda to tak jakby klima pracowała identycznie wydajnie w obu przypadkach.

              Komentarz

              • Darekgda
                Rider
                • 2010
                • 611

                #8
                obrus Jak wyżej koledzy radzą , włączaj na auto się nie przejmuj, po to nad tym myśleli technicy aby było łatwiej i chłodniej .Bez obaw , żywotność to co innego jak z każdym podzespołem jednemu wytrzyma 200kkm innemu 20kkm po prostu życie .

                Komentarz

                • obrus
                  Elegance
                  • 2011
                  • 783
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez Darekgda
                  obrus Jak wyżej koledzy radzą , włączaj na auto się nie przejmuj, po to nad tym myśleli technicy aby było łatwiej i chłodniej .Bez obaw , żywotność to co innego jak z każdym podzespołem jednemu wytrzyma 200kkm innemu 20kkm po prostu życie .
                  Ja mam klimę maualną. Jakbym miał auto, pewnie bym się nie przejmował.

                  Komentarz

                  • djczas
                    RS
                    • 2005
                    • 9612

                    #10
                    obrus, na pokrętle od temp masz podane temp i jak jest na nich to climatic utzymuje zadaną temp climatronic różni sie tym że ma kilka dodatkowych czujników i wyświetlacz lcd oraz automatyczne zmiane nawiewów to a tak sie niczym nie różni więc można jeździć na klimie cały rok. co do ozonowania nie powinno byc żadnych odbarwień ale nie wiem jak jest w nowszych w pancer o1 nie miałem problemu z tym

                    Komentarz

                    • obrus
                      Elegance
                      • 2011
                      • 783
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Mam "pełny" manual, czyli sam sobie kręcę i mieszam ciepłe z zimnym.

                      Komentarz

                      • leszekmw
                        RS
                        • 2005
                        • 5356

                        #12
                        obrus,
                        od kliku lat zajmuję sie klimą.

                        1.osobiście włączam econ jak tylko jest taka możliwość.
                        2. różnie , ostatnio pasat z padnięta sprężarka - 155tyś.
                        3. podczas włączonej klimy "szybciej" ubywa. niema układów idealnie szczelnych , wiele zależy od danego egzemplarza auta.
                        4. prawie zawsze stosuję osuszanie.
                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                        GVI 1.4TSI
                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                        Komentarz

                        • natash
                          RS
                          • 2011
                          • 2599

                          #13
                          A ja zadam takie pytanie, jaka jest graniczna bezpieczna ilość czynnika w układzie u mnie max to 525 według tabliczki znamionowej. Podobno jest taka ilość przy której sprężarka się jeszcze załączy, a nie jest to już dla niej zdrowe.

                          Komentarz

                          • leszekmw
                            RS
                            • 2005
                            • 5356

                            #14
                            Zamieszczone przez natash
                            A ja zadam takie pytanie, jaka jest graniczna bezpieczna ilość czynnika w układzie u mnie max to 525
                            chodzi Ci o max :?:
                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                            GVI 1.4TSI
                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                            Komentarz

                            • natash
                              RS
                              • 2011
                              • 2599

                              #15
                              Chodzi mi czy np 150 gr w układzie o maksymalnej pojemności 525 gr to jeszcze bezpieczna ilość? Ogólnie ile procent zapełnienia układu to bezpieczna ilość lub liczbowo ile gram?

                              Komentarz

                              • abstinent
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 4842
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                ja mam climatronic i chłodzenia unikam jak ognia :!:
                                ogólnie często mam całkiem wyłączony, w końcu po to dorabiałem "off"
                                jeśli klima działa to na trasie jak gorąco, i po mieście jak bardzo gorąco
                                przed wyłączeniem zawsze osuszam, dodatkowo nie ma gwałtownej zmiany temp która nie jest dla zdrowia najlepsza
                                a czasie deszczu też raczej bez klimy, chyba że już nie wyrabia no to wtedy :szeroki_usmiech

                                Komentarz

                                • McGan
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 3573
                                  • Superb III (3V3)

                                  #17
                                  Ja klimę dokładałem samodzielnie jakiś miesiąc - dwa temu i od tego czasu przycisku Off używałem tylko w Olsztynie podczas wyścigów. Klima przecież jest po to, żeby działać Zwłaszcza climatronic...
                                  Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                                  Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                                  Komentarz

                                  • voytek
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 480
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #18
                                    ad.1 W Skodach sprężarka pracuje non stop jeśli AC jest włączony, tak jest również w climatronicu. Warto wyłączać sprężarkę, gdy nie jest potrzebna (nie jest gorąco, nie ma wilgoci) - oszczędzamy paliwo, w mieście nawet litr/100 km. Jak dla mnie to całkiem sporo. I jeszcze jedna rzecz - w czasie pracy układu, na parowniku kondensuje para wodna, po wyłączeniu silnika ta wilgoć na nim pozostaje tworząc dogodne środowisko do rozwoju pleśni. Gdy działa nawiew bez pracy układu chłodzącego, parownik ma możliwość dobrze wyschnąć.

                                    ad.2 ja już jedną wymieniłem na gwarancji przy przebiegu dwadzieścia kilka tys. km, bo wyła. Inna rzecz, że problem pojawił się po przeglądzie w ASO i wymianie czynnika chłodzącego. Podejrzewam, że do uszkodzenia doszło z winy wadliwie działającego urządzenia serwisowego.

                                    ad. 3 nie wiem, ale układ tylko teoretycznie jest hermetyczny, w praktyce nie jest szczelny w 100%, więc tak na logikę, więcej gazu ubędzie z niego przez nieszczelności, gdy w układzie jest ciśnienie, a więc w czasie pracy.

                                    ad 4 - na pewno warto, chociaż od czasu do czasu, patrz też punkt 1.

                                    Komentarz

                                    • loru
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 4286
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez obrus
                                      1. Niektórzy piszą, że jeżdżą 100% na klimie, szczególnie ci z climatronicami. Czy warto ją włączać, gdy jest w miarę chłodno, nie duszno i szyby nie parują? Z tego co czytam domniemuję, że inaczej działa klimatyzacja w climatronicach, a inaczej w manualnych (jak ja w turze). Przy automatyce sprężarka chodzi z przerwami, natomiast w maualach non stop, do czasu wyłączenia przyciskiem AC (nie wnikając w to, czy w zależności od konstrukcji pracuje ona cały czas mimo wyłączenia).
                                      Co prawda climatronic ale mam cały czas włączone auto , nawet w zimie, reguluje głównie temp i czasami siłę nawiewu, w zimie to wiadomo , odpala się najpierw odmrażanie przedniej szyby a potem przechodzę na auto, żonka ma manualna w seacie i oprócz zimy też jeździ z cały czas z włączoną i też nic się nie dzieje.

                                      Zamieszczone przez obrus
                                      2. Jak wygląda średnia trwałość samej sprężarki, gdybyśmy używali ją non stop?
                                      4,5 roku takiej jazdy, 100kkm i nadal działa.

                                      Zamieszczone przez obrus
                                      3. Czy w praktyce ilość czynnika chłodzącego zmniejsza się szybciej, gdy klimę używamy, czy też nie ma takiej zależności?
                                      nie mam pojęcia , staram się na wiosnę pojechać na ozonowanie i wymianę czynnika wraz z oliwą, zawsze coś tam brakuje w układzie.

                                      Zamieszczone przez obrus
                                      4. Czy w praktyce osoby z klimami automatycznymi "osuszają" układ przed zakończeniem jazdy, jak się ogólnie zaleca, czy stosują zasadę "nie po to mam climatronic, bym się bawił w te klocki? Czy konstrukcja układu jest na tyle inne od "manuala", że nie trzeba tego robić?
                                      praktycznie w ogóle tego nie robię i nie widzę powodu innego jak własne zdrowie aby to robić, na 4,5 roku użytkowania, raz mi sięzdarzył, że zajechało starą skarpetą na wiosnę jak klima ruszyła, ale nie był to jakiś straszny smród, po około 3 uruchomieniach, już go praktycznie nie było ale zgodnie z moimi przekonaniami jak co roku pojechałem na wymianę czynnika i ozonowanie.

                                      Zamieszczone przez obrus
                                      A tak wogóle zadam pytatnie kolejne, czy komuś zdarzyło się jakieś odbarwienie tapicerki, skóry, deski od ozonowania?
                                      nie
                                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                      Komentarz

                                      • leszekmw
                                        RS
                                        • 2005
                                        • 5356

                                        #20
                                        Zamieszczone przez natash
                                        Chodzi mi czy np 150 gr w układzie o maksymalnej pojemności 525 gr to jeszcze bezpieczna ilość?
                                        to trochę mało już ,ale układ będzie dalej chodzi z tym ze wydajność klimy będzie mniejsza . generalnie od tego jest czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji i w zasadzie nie powinien jej już załączać . ale w praktyce jest tak że w starych autach klima/sprężarka potrafi się włączać nawet na oparach czynnika :diabelski_usmiech .

                                        dlatego drodzy koledzy /co niektórzy/ niema co cudować i wymyślać swoich popieprzonych teorii tylko raz na jakiś czas poświęcić te 120zł i zrobić sobie serwis klimy :szeroki_usmiech .

                                        [ Dodano: Czw 14 Cze, 12 09:34 ]
                                        w mojej O1 po 5 latach ubyło 380gr ,a po 6 latach u kolegi Tomek również w O1 ubyło 100gr. to taki przykładzik.
                                        O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                        GVI 1.4TSI
                                        LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                        tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                        Komentarz

                                        • natash
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2599

                                          #21
                                          Obecnie mam taką sytuację:
                                          - chłodnica klimatyzacji jest nieszczelna, sprawdziłem to dziś czynnikiem UV.

                                          Co chce zrobić:
                                          - w poniedziałek rano podjechać opróżnić układ do znajomego
                                          - potem do warsztatu ok. 12 km gdzie mi wsadzą chłodnicę (500 zł robota i dobrej jakości zamiennik)
                                          - i z powrotem wrócić ok. 12 km nabić klimę

                                          Czy jazda bez czynnika ma jakiś negatywny wpływ na układ, oczywiście nie będę włączał Auto ani Econ.

                                          Znalazłem jeszcze w Etce takie numery, czy warto to montować, bo widzę, że pierwotnie nie miałem tego zamocowanego.
                                          - 1k0 820 746 kratka osłona chłodnicy

                                          Komentarz

                                          • leszekmw
                                            RS
                                            • 2005
                                            • 5356

                                            #22
                                            Czy jazda bez czynnika ma jakiś negatywny wpływ na układ
                                            nie .

                                            [ Dodano: Czw 14 Cze, 12 12:23 ]
                                            nie wyciągałem jeszcze chłodnicy z O2 ale jak teraz spojrzałem może to być dość łatwe lub bardziej skomplikowane. jeżeli pierwszy wariant to troszkę przepłacasz...
                                            ale teraz chłopak obejrzał dokładnie i chyba jest przerąbane.. , wtedy cena jest dość atrakcyjna.

                                            [ Dodano: Czw 14 Cze, 12 12:24 ]
                                            robertcool robiłeś to kiedyś :?:
                                            tą chłodnicę znaczy... :szeroki_usmiech
                                            O2 2.0 TDI DSG ELEGANCE KOMBI. Chip Masters Tuning .
                                            GVI 1.4TSI
                                            LANCIA YPSILON 1.2 MPI
                                            tires from WULTEX . SERWIS KLIMATYZACJI

                                            Komentarz

                                            • natash
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2599

                                              #23
                                              Dałem 520 złotych, robota plus części, chłodnica jakiejś polskiej firmy, na pewno nie chińczyk. Gość pracował parę lat w ASO i powiedział, żebym nie jeździł, bez czynnika bo zarżnę sprężarkę, podobno chodzi cały czas... Jutro z rana jadę nabić.

                                              Kod:
                                              Napędy sprężarki w Octaviach 1 i 2 są różne, w O1 na kole pasowym jest elektro-sprzegło i włączając z kabiny klimę podajemy napięcie na nie, natomiast w O2 ( mojej) sprężarka pracuje cały czas - na małym obiegu. Gdy się załączy z panelu klimę, zasilanie dostaje zawór w sprężarce otwierający duży obieg. Przy sprawnym układzie mamy chłodne powietrze w kabinie

                                              Komentarz

                                              • rafalis222
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 160

                                                #24
                                                Podepnę się pod temat gdzie jest ta chłodnica klimy ?

                                                Komentarz

                                                • parasite
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1368

                                                  #25
                                                  A ja mam pytanie jak to jest ze spalaniem? Czy jeśli w O1 włączę klimę to moc jest jakoś regulowana w zależności od temperatury i przy dużej temp. sprężarka mocniej obciąża silnik? Wczoraj było piekielnie gorąco ponad 34C i spalanie miałem masakryczne bo po 10 km miałem średnią prawie 8l/100 w mieście, ale może to też być spowodowane programem.
                                                  Druga sprawa to po podniesieniu maski strasznie mi latał napinacz paska, który na dodatek bardzo mocno się zagrzał. Po wyłączeniu klimy troszkę się uspokoił.
                                                  I trzecia sprawa to po włączeniu klimy przez chwilę mi obroty falowały leciutko.
                                                  Generalnie klima chłodzi, ale wydaje mi się, ze troszkę mniej wydajnie niż rok tomu. Mam zamiar podjechać do jakiegoś serwisu ale jak zawsze chce się wcześniej dowiedzieć paru rzeczy, żeby mi nie wymienili niepotrzebnie połowy samochodu :P
                                                  AGR 112KM, 232Nm
                                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...